vineri, 7 octombrie 2011

Julie and Julia/Radu Anton si Anca

Tocmai vazusem pe HBO "Julie and Julia", un film incantator despre cum se apuca cineva sa isi umple zilele gatind cate o reteta din cartea celebrei Julia Child, tinand in acelasi timp un blog si ajungand evident dupa aceea celebra, si glumeam cu jumatatea mea despre faptul ca ar trebui sa se faca un film si despre mine, care recent ma apucai sa iau la rand (mai mult sau mai putin, in functie de ce se gaseste prin frigider si de ce avem pofta) retetele din cartea regretatului Radu Anton Roman, romanesti pana in maduva oaselor. Si brusc ma lovi: de ce sa nu fac si eu ca personajul din film (da, evident, asteptand sa devin celebra si sa ma sune toate editurile si televiziunile) si de ce sa nu scriu si eu despre aventurile mele culinare. Apoi, ne-am obraznicit: de ce sa nu povestesc un pic si despre Rebe Bebe, aka Rebeca Berbeca, fii-mea de 8 luni care in acest moment imi vaneaza papucul pe podea si incearca sa il roada de stai sa te intrebi "este un catel? este o pisica? nu, este un bebelus". La urma urmei, ce sa faca o mama in concediu de crestere a copilului?

Si asa m-am apucat in joaca de blogareala. Sa vedem cat ma tine.

Si vorbind despre retete, azi m-am lansat intr-un fenomenal ostropel de pui dupa reteta minunata a lui Radu Anton Roman, pe care o redau dupa cum m-a taiat pe mine capul: 
  • se iau un morcov, o ceapa, o capatana de usturoi, o lingura de faina, sare, otet, 100 g unt (in carte scrie untura... am ocolit putin), marar, patrunjel, 300 ml supa de carne (in carte scrie 800 ml, am pus mai putin pentru ca oricum am folosit mai putina carne) si 4 pulpe de pui (in reteta avem un pui... deh... cam mult pentru doi oameni jumate)
  • se spala pulpele, se incinge tigaia, se topeste untul si apoi se rumenesc pulpele.
  • se toaca morcovul (eu am pus doi, de) si ceapa (una mare rosie), se scoate carnea si se calesc legumele in untul ramas, apoi se sting cu supa fierbinte de carne.
  • totul (carnea si legumele in supa de carne) se pune intr-o cratita si se lasa sa fiarba 15 min cu capac.
  • se curata capatana de usturoi si se taie feliute, se caleste in unt si se stinge cu o lingura de otet (eu am avut balsamic) si se varsa peste carnea care fierbe intr-o mare veselie. 
  • se sareaza si se pipereaza dupa gust (adica in cazul meu dupa gustul lui Costi) si se mai lasa sa fiarba inca 5 minute. 
  • se ia de pe foc, se presara pe deasupra patrunjelul si mararul tocate (cam jumate de legatura din fiecare) si se lasa cu capac sa se amestece aromele. 
O nebunie! Va garanteaza Costi care a ras farfuria si va garantez si eu care am  luat dumicatul de paine si nu m-am lasat pana nu am sters tot sosul din farfurie. Noi am mancat cu cartofi prajiti (deh, familie care mananca sanatos). Altii poate vor recurge la un piure mai sanatos.

Fii-mea a mancat si ea tot ostropel, dar facut pentru ea special, dupa cum m-a sfatuit o minunata pediatra de la Medlife, d-na dr. Simona Sicoe, pe care o recomand cu mare caldura, este o deosebita si o minunata. Adica: am fiert un ciocanel (cam o ora jumate), am strecurat supa ramasa, am fiert in ea un catel de usturoi intreg si o rosie decojita si fara seminte timp de 30 de minute. Apoi, am desprins carnea de pe os, am pasat-o cu furculita si am amestecat-o cu zeama cea rosie si frumos mirositoare dupa ce am luat-o de pe foc, am plantat o foaie de dafin in ea, un praf de sare si un strop de ulei de masline extra-virgin si am lasat-o un pic sa ia gust. Costi a insfacat o furculita si le-a strivit pe toate cu furie pana ce am apreciat amandoi ca nu avea sa se inece copchilu' cu asa ceva. Si a mancat intr-o mare veselie. Deci recomandam. Costi plesnea de fericire ca in sfarsit mananca si copilu' ceva ce seamana a mancare normala. Si eu la fel.

Cam atat despre mancare pe ziua de azi. Continuam maine, fasole verde dupa reteta aceluiasi super-om, ca doar ostropelul nostru de azi nu se poate sa se plictiseasca iar cu cartofi prajiti.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu