vineri, 11 noiembrie 2011

Prietene, multe prietene

Am citit acum ceva vreme pe unul dintre blogurile urmărite de mine despre frustrările unei mame cu doi copii care se trezise că prietenele se topiseră încetul cu încetul, ocupate cu alte lucruri ce nu implică scutece și chirăieli, și descoperisem cu mare încântare că în cazul meu a fost invers. În mod surprinzător (sau poate nu), am reînnodat relațiile cu vechi prietene din copilărie cu câte doi copii și nevoi nebune de compătimire la comun, am strâns relațiile cu prietene și colege de breaslă, una cu un copil la fel de hiperactiv ca a mea, dar cu un an mai mare, în care văd oglindite toate cele ale Rebecăi, iar una cu un copil pe drum, am cunoscut mame cu băieței care dorm toată noaptea sau care se trezesc la fel de des și cu care mă plimb în parcul IOR o dată pe săptămână, play-date direct, am început să vorbesc cu prietenele avute de dinainte cu mult mai des, am reconstruit podul prieteniei cu colege de liceu și facultate cu băieței de un an și doi ani care râd la tine sau în grupa mică la grădiniță care atunci când Rebe Bebe va ajunge la rândul ei grădiniță vor fi în grupa mare și îi vor arăta cum e treaba pe acolo.
Și mi-am dat seama cât de important este să ai oameni în jur care trec sau au trecut prin același lucru, care să-ți spună că primele trei luni trec, că la un moment dat nu vei mai bântui nedormită prin casă în mijlocul nopții câte două ore cu plodul în brațe care plânge neostoit dacă îl lași jos (jur că are un aparat de măsurat altitudinea inclus), care să te invite la plimbări în parc pentru a vă putea plânge împreună de toate cele și a vedea că nimeni nu e singur sau care pur și simplu să lase copiii acasă sau soțul și să iasă la cafea.Și să nu uit să îi ridic statuie mamei fără de care sănătatea mea mentală ar avea de suferit. Și să menționez că atunci când Costi e plecat din București sau iese în oraș cu băieții îl aștept cu flori la geam.
Așa că dacă cineva citește postarea asta și are o prietenă sau un prieten cu copil sau pe drum... poate îi dă un telefon sau se oferă să meargă în vizită. Contează enorm orice cuvânt articulat.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu